İçinde bulunduğumuz Evde Hayat var Evde Kal kampanyalarının yürütüldüğü, salgınla mücadele önlemlerinde, internet’te gerçekleştirilen aramaların büyük bir kısmını yemek tarifleri olduğunu biliyor muydunuz ? 

İçerik konusunda yemek tarifi sunan web sitelerin ziyaret edilme oranları % 140 artarak yeni rekorlara imza atılıyor. Evde kalan bireyler, yeni yemek tariflerini denemek üzere, bir hayli aşıda bulunan ev hanımları ve kişilerin sorguları internet arama motorlarında büyük yangınlar oluşturmakta.

IAB Türkiye İnternet Ölçümleri Araştırma merkezinin PC verilerine göre, korona virüs salgının ülkemizdeki yangılarının Mart ayında başlaması sonrasında mart ayı boyunca yükselişte olan trendlerin başında gelen yemek tarifleri nisan ayında yükselişini dahada hızlandırırken, mayıs ayında zirvedeki son noktaya gelerek %140 artış gösterdi. Diğer bir araştırmaya göre IAB Türkiye internet Ölçümleme araştırmalarına göre sorgularının büyük bir bölümünü bayanların yerine erkeklerin oluşturduğu yemek tariflerinin %56 sını erkekler, geriye kalan %44'ünü ise kadınların gerçekleştirdiği belirtilirken.

Büyük market zincirlerinin, satış operasyonlarının internet ortamına kaydırmalarıyla, tv reklamlarını yerelde bulunan marketler kanallarına bağlayarak büyük kampanya operasyonlarını gerçekleştirmeleri eticaret kanallarında özelleşen market tüketimlerinde artırıldığı belirtildi.