Türk Öğrencilerinin Hidrojenli Aracı NESİL ve TUAR (Türkiye’nin Arabası) Hollanda’da
yarışacak.

Sakarya Üniversitesi Enerji Teknolojileri Takımı ( SETT ) tarafından üretilecek olan hidrojen
yakıtlı NESİL ve TUAR adlı araçlar Hollanda’da düzenlenecek olan Shell Eco Marathon’da 25
ülkeden 200’den fazla takım arasında en verimli araç olmak için yarışacak.

Tamamı Sakarya Üniversitesi lisans öğrencileri tarafından oluşan 25 kişilik takım, ülkemizi
podyumda duyurabilmek için çalışmalarına hız kesmeden devam etmektedir. Bir yıl boyunca toplanan veriler ve yapılan analiz çalışmaları sonucunda, verim üzerine kurulu bu yarışta, hızını 25 – 35 km/sa arası bir değerde tutacak olan araçlar ile 1 lt benzine eş değer hidrojen ile 600 km yol katetmeyi planlamaktadır.

Üretim ve araştırma maliyetleri 150.000 TL olan ekip üyeleri, malzeme ve nakit sponsorluk konularında destek beklemektedirler.

Ekip Başkanı Şenol Özkısa yaptığı açıklamasında:
“ Çok yönlü yaklaşım geliştirmeyi sağlayan ve yaratıcılığı destekleyen bir eğitim projesi olup enerji verimliliğini ve yakıt optimizasyonunu geliştirmek, daha iyi enerji verimliliği sağlamak için yenilikçiliği özendiren, çevreyi koruyan ve önde giden teknolojileri destekleyen bu platformda ülkemizin gurur kaynağı olacak projemiz ile Shell Eco Marathon 2013 için  Hollanda’ya giderek, ülkemizi; ülkemizin sanayisinden faydalanarak, her bir milimetresinde ülkemiz ustasının, ülkemiz gençlerinin emeği olan araçla temsil edeceğiz. “ dedi

Shell Eco Marathon Hakkında :

Shell Eco-Marathon’un ilkeleri basittir: En az yakıt kullanarak en çok mesafe gidebilecek aracın tasarımı ve yapılandırılması. Yarışmaların tümüne, ekipler fütüristtik tasarımlı

prototip araçlarla katılabilirler. Yegane tasarım kriterinin araçlara optimum aerodinamik biçim vererek sürtünmeyi minimuma indirmek ve verimliliği arttırmak olduğu Shell Eco- Marathon’da bugünkü sürücüleri hedefleyen gerçekçi Urban-Concept “Şehiriçi araçlar” da tasarlanmaktadır. Araçlarda, dizel yakıtı, petrol/benzin ve sıvılaştırılmış petrol gazı gibi geleneksel yakıtlar kullanılabildiği gibi, GTL (gazdan sıvıya), güneş enerjisi, etanol, hidrojen, elektrik ve bio-yakıtlar gibi alternatif güç kaynakları da denenebilir. Ekipler emniyet kurallarına uygun davrandıkları sürece araçlarının tasarımı sadece onların hayal güçleriyle
sınırlıdır.