"Sayın Milli Eğitim Bakanlığı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ve Değerli Basın mensupları; 

Bizler bu ülkenin Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri olarak, öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi bilişim çağının gerektirdiği yeterlilikler ile donatab,ilecek kişileriz.bizler eğitimi teknoloji ile buluşturacak kişileriz. Bizler Bilişim Teknolojileri Öğretmenleriyiz.

Milli Eğitim Temel Kanunun 2. maddesinde belirtildiği üzere Milli Eğitimin Genel Amaçları arasında " Öğrencileri hayata hazırlamak" maddesi bulunmaktadır. bizler Öğrencilerimizi hayata hazırlarken, onların zamanlarının büyük bir bölümünü geçirmeye başladıkları sanal dünyayı artık göz ardı edemeyiz. Teknoloji bizim bildiğimiz dünyayı tamamen değiştirmektedir.

Facebbokta yazışabilen, kes-kopyala ile ödev hazırlayan, oyun oynamakta başarılı, bir iki yere tıklamayı kestirebilen çocuklarımızın her şeyi bildikleri varsayılmakta, gerçek yeterlilikleri bilgi toplumunun gerekleri ile etkili kullanım ise göz ardı edilmektedir. Öğrencilerimizin alanımıza ilişkin yeterliliklerinden ve teknolojiyi kullanma amaçlarından kaygı duymaktayız. Dijital reim işleme, veri tabanı oluşturma, hesap tablosu kullanarak grafik oluşturma, sunum oluşturma ve ses, görüntü, reim içeren çoklu ortam materyali hazırlama olarak beş temel alanda Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü ülke ortalamalarının çok altında kaldığımız açıkça görülmektedir.

Bu nedenle okullar sadece teknolojik araçlarla doldurmak yeterli değildir. yapılan araştırmalar, internet konuunda en düşük bilgiye sahip kullanıcıların Türkiyeden çıktığını, Türkiyedeki ebeveynlerin internet hakkında en az bigiye sahip olduğunu göstermiştir.

Ülkemizde on milyon kişinin düzenli olarak internet üzerinden okey oynadığı, ülkemizde bu potansiyelin ve zamanın etkili işlere yönlendirilmesi büyük fayda sağlayacaktır. Her yıl bir önceki yıla göre bilgi miktarı yüzde 30 artmaktadır. dolayısıyla dünyada üretilen toplam bilgi miktarı üç yılda iki katına çıkmaktadır. Bu kadar bilginin arama motoruna bir kelime yazıp kopyala yapıştır ile edinildiğini zanneden öğrencilerin kaliteli b ilgiye ulaşma, bu bilgiyi ınama ve kullanılabilir olduğuna karar verme, sitenin/bilginin güvenirliğini kontrol etme vb. konularda seçici olmasını sağlayacak eğitimden geçmesi şarttır. bilgi kirliliği interneti "çöplük" olarak nitelendirecek kadar artan günümüzde gerçek anlamda bu fırsattan yararlanabilmenin tek yolu eğitimdir. Bt derlerinin okutulması "Ben herşeyi biliyorum" dönemindeki 11 yaşındaki öğrencilerin seçimine bırakılamayacak kadar önemlidir. seçmeli der öğretmeni olarak atanan tek alan olan BT Öğretmenleri açıından farklı sıkıntılar yaşanmaktadır.

Okul idaresi tarafından eğitimci vasıfları dışında görev verilen, mesai saatleri dışında çalıştırılmak istenen BT öğretmenleri, değişik bir işçi- iş veren yapısına dönüşen bu durum ile mağduriyet yaşamaktadır. okul yönetimi ile fikir ayrılıkları yaşayan öğretmenlerin dersinin seçilmemesi sağlanabilmekte, öğretmen norm fazlası durumunda atanmaya zorlanmakta ve resen atamalar yapılmaktadır.

1998 yılında 600 milyon dolarlık Temel 13 Eğitim Projesi kapsamında 7188 BT sınıfı kurulmuş, tek bir proje kapsamında bile 45 binden fazla araç bu sınıflara sağlanmıştır. 2006 yılına kadar her birini 20 bin dolara mal olan 20 000 adet bilgisayar laboratuarı kurulmuştur. okullara bilgisayar, ağ araçları, yazıcı, tarayıcı, bilgisayar masası, tabure, klima, projeksiyon cihazı gibi çok sayıda malzeme ve internet bağlantısı sağlanmış, her türlü teknik alt yapı hazırlanmıştır. Fatih Projesine de 2012 de bütçeden 903 milyon lira ayrıldığı, 2013 te bu rakamın %72 artışla 1.4 milyara çıkartılacağı bilinmektedir.

Bu ülkenin Bilişim Teknolojileri öğretmenleri olarak yapılan bu çalışmaların, ödeneklerin boşa gitmemesi için çözüm önerilerimizi sunuyoruz:

*BT alanına ilişkin en az 1 ders (medya/internet/bilgi okuryazarlığı,bilişim teknolojileri ve yazılım vb.) 5. ve 6. ınıflarda zorunlu olarak okutulmalıdır. BT alanına ilşkin dersler geliştirilerek tüm ınıflarda okutulabilmelidir.

* Bunu altını çizerek söylüyoruz; BT dersine bilgisayarlarla ilgili farklı bölüm mezunları değil BT öğretmenleri atanmalıdır. *Medya okuryazarlığı dersi Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerince okutulmalıdır. Medya okuryazarlığı öğretim programı medya/internet ve bilgi okuryazarlığını kapsayacak şekilde genişetilmelidir.

*Grafik, animasyon, programcılık, web tasarımı gibi dersler ilave edilerek, seçimlik dersler konulmalıdır. derin notla değerlendirilmesi geri getirilmelidir.

*BT derslerinde teknoloji ve tasarım derlerinde olduğu gibi 25 kişiden kalabalık olan sınıflar bölünebilmelidir.

*Bazı bilişim teknolojileri konuları diğer derslerin ünitelerine uyarlanmalı öğretmenler bu konularda BT öğretmenlerince eğitilmelidir.

*MEB bünyesince teknik sıkıntılarda, okulla ilgili çalışmalarda, programlarda danışılabilecek bir birim, çağrı merkezi yada yardımcı olmak isteyen gönüllüleri bir araya getirecek, iletişimi sağlayacak, dergi web sayfası vb. yayınlar çıkaracak bir yönlendirme sistemi kurulmalıdır.

*Okullarda BT takımları çalıştırmamıza olanak verecek şekilde Ders Dışı Etkinlikler Genelgesi güncellenmelidir.

*Formatör adı altında geçici görevlendirmelere son verilmeli, bir an önce bilişim teknolojileri rehber öğretmen kadrosu verilerek okullarda norm fazlaı olma durumunun önüne geçilmelidir.

*BTR kursu adı altında alan dışı öğretmenlerden BT öğretmenlerinin eğitimlerine uygun işleri yapacak kişi yetiştirmeye çalışmaya ve görevlendirmeye son verilmelidir.

*Öğretmenleri devamlı BT konusunda eğitecek, yeni uygulamaları ve projeleri koordine edecek BT öğretmenlerinden oluşan bir birim kurulmalıdır.