TOKİ’NİN SORUMSUZLUĞU VATANDAŞI VURDU <div></div> <div>TOKİ, Adapazarı Korucuk’ta dar gelirli vatandaşlar için yaptırdığı konutlarda yaşanan sorunlarla</div> <div>ilgili olarak, kesin kabuller yapılmadan önce şikâyet konusu işlerin yükleniciler tarafından</div> <div>giderileceğini belirtirken, sorunun perde arkasında yüklenici iki firmanın da iflas etmiş olduğu ve</div> <div>dolayısıyla şikâyetleri giderecek işleri yapmakla sorumlu herhangi bir yüklenici firmanın kalmadığı</div> <div>öğrenildi.</div> <div></div> <div>Toplu Konut İdaresi (TOKİ), Adapazarı Korucuk’ta dar gelirli vatandaşlar için yaptırdığı 3. Etap</div> <div>konutlarında yaşanan sorunlarla ilgili olarak, Sakarya milletvekili Engin Özkoç’un hazırlattığı</div> <div>ve vatandaşların sorunlarını belgeleyen görüntülere ve şikâyet mektubuna yanıt verdi. “Geçici</div> <div>Kabulleri onaylanmış ve iskânları alınarak hak sahiplerine teslim edilmiş” konutlar ile tüm ortak</div> <div>mahallerdeki tesis ve tesisatların (kazan daireleri, elektrik tesisatları vb) “eksiksiz ve çalışır halde site</div> <div>yönetimlerine tutanak ile” teslim edildiğini açıklayan TOKİ, “ancak söz konusu işlerin henüz kesin</div> <div>kabulleri yapılmamış olup, kurulacak kesin kabul komisyonunda belirlenen ve tüm daire sahiplerinden</div> <div>alınan şikâyetler sözleşme kapsamında yüklenicileri tarafından giderilecektir” dedi. Bununla birlikte,</div> <div>TOKİ’nin yanıtında söz edilmeyen sorunun kaynağında, bu konutları inşa eden 2 firmanın da iflas</div> <div>etmiş olması bulunuyor. Konuyla ilgili bir uzman, “iki firma da iflas etmiş olduğu için yürütülecek</div> <div>hukuki sürecin sonunda yeni bir ihaleye çıkıp çıkılmayacağı belli olur. Bu sürecin sonuna kadar</div> <div>konutlarda yaşanan sorunların çözülmesi pek mümkün görünmüyor” dedi.</div> <div></div> <div>Vatandaşların, ortak kullanım alanları ve tesisatlar için yaptıkları ödemelerin adaletsizliği konusundaki</div> <div>şikâyetleri konusunda ise, TOKİ, 634 sayılı Kat Mülkiyeyi Kanununun Ana Gayrimenkulün Genel</div> <div>Giderlerine Katılma başlıklı 20. maddesi ile Yönetim Planının Ortak Giderlere Katılma başlıklı V.</div> <div>Kısmında Genel Olarak Ortak Gider başlıklı 34. maddesi ve Blok ve/veya Blok Niteliği Olmayan</div> <div>yapıların Ortak Giderlerine Katılma başlıklı 35. maddesi gerekçe gösterildi.</div> <div></div> <div>ÖZKOÇ: SORUNLARIN VE ÇÖZÜMÜN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ</div> <div></div> <div>Konuyu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TOKİ’ye yazdığı şikâyet mektuplarıyla gündeme getiren Engin</div> <div>Özkoç, gelişmeleri şöyle değerlendirdi:</div> <div></div> <div>“Sakarya Korucuk 3. Etap Evlerinde konut sahibi olanlar, kendi evlerinde huzur yerine endişeli günler</div> <div>geçirmektedir. Konutların inşasının üzerinden 1 yıl geçmemişken, her katın bir alt kata su kaçırmasına</div> <div>neden olan giderlerin çalışmaması, mutfak malzemesinin kalitesizliği, kullanılan kapıların, elektrik</div> <div>malzemesinin, sigorta sisteminin kalitesizliği ve buna benzer daha birçok problem ortaya çıkmıştır.</div> <div>Isınma çok ciddi bir sorun haline gelmiştir. Doğalgaz akışı sağlanamamakta, elektrikle ısınma da,</div> <div>malzemenin kalitesizliği yüzünden mümkün olamamaktadır. Sakarya’nın birinci derece deprem</div> <div>bölgesi olduğu düşünüldüğünde, apartman ve dairelerdeki çatlaklar, durumu daha da ciddi bir hale</div> <div>sokmaktadır. Buna benzer daha birçok sıkıntı yaşayan vatandaşları dinlemek üzere, vatandaşların</div> <div>yaşadıkları problemleri doğrudan kendilerinin aktarmasının daha doğru olduğu ve yaşananların</div> <div>daha iyi görülebilmesi düşüncesinden hareketle video kayıt yapılmasını sağladık. Bununla birlikte,</div> <div>görüntüleri basına dağıtmak gibi bir amacımız yoktu.</div> <div></div> <div>Durumun aciliyetini de dikkate alarak, amaç sorunların çözülmesini sağlamak olduğu için, bu</div> <div>görüntüleri politik malzeme olarak kullanmak yerine, hem TOKİ’ye hem de Çevre ve Şehircilik</div> <div></div> <div>Bakanlığına ilettik. Sağ olsunlar, duyarlılık gösterdiler ve mektubumuza yanıt verdiler ancak</div> <div>vatandaşlar hala kışı soğukta geçirmekte, bazıları akrabalarının yanına yerleşmektedir. Üstelik</div> <div>yüklenici iki firmanın da iflas etmiş olduğu, TOKİ’nin ihalelerinde yaşanan sorumsuzluğu gözler önüne</div> <div>sermekte, sorumsuzluğun faturasını vatandaşlar ödemektedir. Yanıtın gereğinin yerine getirilerek</div> <div>vatandaşların mağduriyetinin derhal giderilmesi için çabamız devam edecektir. Konut hakkının insan</div> <div>hakkı olduğu, herkesin nitelikli konutlarda yaşama hakkının güvence altına alındığı bir ülkenin inşa</div> <div>edilmesi düşüncesinden hareketle, bu ve buna benzer sorunların ve çözümlerinin takipçisi olacağımızı</div> <div>bildirmek isterim.”</div> <div></div> <div>Özkoç, sorunun kaynakları ve çözümün bulunabilmesi için ilk önce Çevre ve Şehircilik Bakanının</div> <div>yanıtlaması amacıyla bir soru önergesi verecek.</div>