<div>Dünya üzerinde iki milyar kişi en az bir sosyal medya hesabına sahip. Başta moda ve merak duygusu ile başlayan sosyal medya kullanıcılığı; zamanla müptela olmaya kadar gidebilmekte. İnsanlar için sesini duyurmanın en kolay ve en hızlı aracısı olmayı üstlenen bu platformlarda yoğun bir gündem trafiği de söz konusu.<br /> </div> <div><strong>Dünya Kupası Twitter ve Facebook’un Oldu<br /> <br type="_moz" /> </strong></div> <div>2014 yılı verilerine bakıldığında; yıl boyunca en fazla konuşulan paylaşım sitesi Twitter olarak raporlandı. Kullanıcı sayısı ile dünyadaki liderliğini koruyan Facebook ise; sosyal medya gündeminde, yerini Twitter’a kaptırmış gözüküyor.<br /> </div> <div>2014’ün enlerini açıklayan Twitter; dünya genelinde “Dünya Kupası”, Türkiye’de ise 8 Temmuz’da oynanan “Almanya-Brezilya Karşılaşması”nın ilk sırada olduğunu belirtti. Facebook’dan gelen yıllık istatistiklerde de Dünya Kupası ilk sıradayken; “Ebola virüsü” ve “Brezilya Seçimleri” popüler paylaşımlar arasında.<br /> </div> <div><strong>Paylaşım Yarışçıları<br /> <br type="_moz" /> </strong></div> <div>Yıl içerisinde Türkiye’de yayın yasağına uğrayan Twitter; bu dönemlerde daha fazla konuşulmuş, tweet ve kullanıcı artışları ile dikkat çekmişti. Yine aynı şekilde yayına kapatılan video paylaşım sitesi Youtube sosyal medya site sıralamasında yılın üçüncüsüydü.<br /> </div> <div>Son yıllarda günlük hayatta edindiği popülerliği; sosyal medya gündeminde biraz daha geriden izleyen Instagram da gündemde bolca konuşulanlar arasında kaydedildi. Etiketleme özelliği ile ulaşılabilirliği basitleştiren sistem; tanıtım ve reklam mecralarında da oldukça aktif kullanılmakta.<br /> </div> <div>Yurt içi yurt dışı görüntülü arama, anlık mesajlaşma gibi uygulamaları ile özellikle ofis ortamında büyük bir ihtiyacı karşılayan Skype; paylaşım gündeminin beşinci sırasını tamamladı.</div>