Öne Çıkanlar hendek hendek haber hendek haber sitesi hendek den haber Hobi Dikkat SAÜ HENDEK

Engin ÖZKOÇ Adapazarı Korucuk'taki TOKİ için soru önergesi

TOKİ, Adapazarı Korucuk’ta dar gelirli vatandaşlar için yaptırdığı konutlarda yaşanan sorunlarla ilgili olarak, kesin kabuller yapılmadan önce şikâyet konusu işlerin yükleniciler tarafından giderileceğini belirtirken, sorunun perde arkasında yüklenici iki firmanın da iflas etmiş olduğu ve dolayısıyla şikâyetleri giderecek işleri yapmakla sorumlu herhangi bir yüklenici firmanın kalmadığı öğrenildi.

Engin ÖZKOÇ Adapazarı Korucuk'taki TOKİ için soru önergesi

 TOKİ’NİN SORUMSUZLUĞU VATANDAŞI VURDU

TOKİ, Adapazarı Korucuk’ta dar gelirli vatandaşlar için yaptırdığı konutlarda yaşanan sorunlarla
ilgili olarak, kesin kabuller yapılmadan önce şikâyet konusu işlerin yükleniciler tarafından
giderileceğini belirtirken, sorunun perde arkasında yüklenici iki firmanın da iflas etmiş olduğu ve
dolayısıyla şikâyetleri giderecek işleri yapmakla sorumlu herhangi bir yüklenici firmanın kalmadığı
öğrenildi.
Toplu Konut İdaresi (TOKİ), Adapazarı Korucuk’ta dar gelirli vatandaşlar için yaptırdığı 3. Etap
konutlarında yaşanan sorunlarla ilgili olarak, Sakarya milletvekili Engin Özkoç’un hazırlattığı
ve vatandaşların sorunlarını belgeleyen görüntülere ve şikâyet mektubuna yanıt verdi. “Geçici
Kabulleri onaylanmış ve iskânları alınarak hak sahiplerine teslim edilmiş” konutlar ile tüm ortak
mahallerdeki tesis ve tesisatların (kazan daireleri, elektrik tesisatları vb) “eksiksiz ve çalışır halde site
yönetimlerine tutanak ile” teslim edildiğini açıklayan TOKİ, “ancak söz konusu işlerin henüz kesin
kabulleri yapılmamış olup, kurulacak kesin kabul komisyonunda belirlenen ve tüm daire sahiplerinden
alınan şikâyetler sözleşme kapsamında yüklenicileri tarafından giderilecektir” dedi. Bununla birlikte,
TOKİ’nin yanıtında söz edilmeyen sorunun kaynağında, bu konutları inşa eden 2 firmanın da iflas
etmiş olması bulunuyor. Konuyla ilgili bir uzman, “iki firma da iflas etmiş olduğu için yürütülecek
hukuki sürecin sonunda yeni bir ihaleye çıkıp çıkılmayacağı belli olur. Bu sürecin sonuna kadar
konutlarda yaşanan sorunların çözülmesi pek mümkün görünmüyor” dedi.
Vatandaşların, ortak kullanım alanları ve tesisatlar için yaptıkları ödemelerin adaletsizliği konusundaki
şikâyetleri konusunda ise, TOKİ, 634 sayılı Kat Mülkiyeyi Kanununun Ana Gayrimenkulün Genel
Giderlerine Katılma başlıklı 20. maddesi ile Yönetim Planının Ortak Giderlere Katılma başlıklı V.
Kısmında Genel Olarak Ortak Gider başlıklı 34. maddesi ve Blok ve/veya Blok Niteliği Olmayan
yapıların Ortak Giderlerine Katılma başlıklı 35. maddesi gerekçe gösterildi.
ÖZKOÇ: SORUNLARIN VE ÇÖZÜMÜN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ
Konuyu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TOKİ’ye yazdığı şikâyet mektuplarıyla gündeme getiren Engin
Özkoç, gelişmeleri şöyle değerlendirdi:
“Sakarya Korucuk 3. Etap Evlerinde konut sahibi olanlar, kendi evlerinde huzur yerine endişeli günler
geçirmektedir. Konutların inşasının üzerinden 1 yıl geçmemişken, her katın bir alt kata su kaçırmasına
neden olan giderlerin çalışmaması, mutfak malzemesinin kalitesizliği, kullanılan kapıların, elektrik
malzemesinin, sigorta sisteminin kalitesizliği ve buna benzer daha birçok problem ortaya çıkmıştır.
Isınma çok ciddi bir sorun haline gelmiştir. Doğalgaz akışı sağlanamamakta, elektrikle ısınma da,
malzemenin kalitesizliği yüzünden mümkün olamamaktadır. Sakarya’nın birinci derece deprem
bölgesi olduğu düşünüldüğünde, apartman ve dairelerdeki çatlaklar, durumu daha da ciddi bir hale
sokmaktadır. Buna benzer daha birçok sıkıntı yaşayan vatandaşları dinlemek üzere, vatandaşların
yaşadıkları problemleri doğrudan kendilerinin aktarmasının daha doğru olduğu ve yaşananların
daha iyi görülebilmesi düşüncesinden hareketle video kayıt yapılmasını sağladık. Bununla birlikte,
görüntüleri basına dağıtmak gibi bir amacımız yoktu.
Durumun aciliyetini de dikkate alarak, amaç sorunların çözülmesini sağlamak olduğu için, bu
görüntüleri politik malzeme olarak kullanmak yerine, hem TOKİ’ye hem de Çevre ve Şehircilik
Bakanlığına ilettik. Sağ olsunlar, duyarlılık gösterdiler ve mektubumuza yanıt verdiler ancak
vatandaşlar hala kışı soğukta geçirmekte, bazıları akrabalarının yanına yerleşmektedir. Üstelik
yüklenici iki firmanın da iflas etmiş olduğu, TOKİ’nin ihalelerinde yaşanan sorumsuzluğu gözler önüne
sermekte, sorumsuzluğun faturasını vatandaşlar ödemektedir. Yanıtın gereğinin yerine getirilerek
vatandaşların mağduriyetinin derhal giderilmesi için çabamız devam edecektir. Konut hakkının insan
hakkı olduğu, herkesin nitelikli konutlarda yaşama hakkının güvence altına alındığı bir ülkenin inşa
edilmesi düşüncesinden hareketle, bu ve buna benzer sorunların ve çözümlerinin takipçisi olacağımızı
bildirmek isterim.”
Özkoç, sorunun kaynakları ve çözümün bulunabilmesi için ilk önce Çevre ve Şehircilik Bakanının
yanıtlaması amacıyla bir soru önergesi verecek.
banner143
Anahtar Kelimeler:
Engin ÖzkoçSakarya Hendek
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.