Bin Çeşit Yapı Market

Dünyaya ulaştılar... Hendek'e ulaşamadılar, su dan haber yok...

Geçtiğimiz ramazan ayında yaşanan durumun bir benzeri geçen gece 23:30 sularında yaşandı. Hendek içme suyu şebekesinde yine aynı koku yükselirken, geçmişteki kokunun sebebi açıklanmadan bu durumun yenilenmesi suya olan güvenin iyice yok olmasına neden oldu. Kurumdan açıklama bekleyen vatandaşlar, kurum tanıtımlarıyla karşı karşıya kalıyor…

Dünyaya ulaştılar... Hendek'e ulaşamadılar, su dan haber yok...

Vatandaşın tükettiği suyun neden bu hal aldığı ve bir önceki kokun hala netliğe kavuşturmadan bu durumun yaşanması sonrasında geçen saatlerde SU KURUMU tarafından herhangi bir açıklama yapılmazken, Hendek halkı suyuna ne olduğunu merak etmeyi sürdürüyor.

Kurum verdiği hizmetleri şu şekilde anlatırken, Vatandaşlar bilgi edinmeyi bekliyor…


e-Devlet uygulaması kolaylık sağladı Yurtiçi ve yurtdışından 3 bin 600 işlem

Büyükşehir Belediyesi SASKİ tarafından elektronik ortama taşınan abonelik hizmetleri ABD, Kanada, Fransa, Almanya, Danimarka, Hollanda gibi dünyanın farklı ülkelerinden yapılıyor. E-devlet üzerinden pandemi döneminde başlatılan uygulamayla yurtiçi ve yurtdışından 3 bin 600’ü aşkın işlem başarıyla gerçekleştirildi. 

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi tarafından e-devlet üzerine taşınan hizmetlerle 3 bin 600 işlem başarıyla gerçekleştirildi. Yurtiçinden yapılan su aboneliklerinin yanı sıra ABD, Kanada, Fransa, Almanya, Danimarka, Hollanda gibi dünyanın farklı ülkelerinden de işlemler kolaylıkla tamamlanıyor. Yaklaşık 450 bin SASKİ abonesinin faydalandığı uygulamada sözleşme yenileme, devir-isim değişiklikleri, sözleşme fesih işlemleri, taksitlendirme, fatura hesaplama ve ödeme işlemleri yapılabiliyor. SASKİ kamuda dijital dönüşüme öncülük eden uygulanabilir çalışmalarıyla model oluyor.
Dünyaya ulaştılar... Hendek'e ulaşamadılar, su dan haber yok...

A’dan Z’ye tüm işlemler sanal ortamda

Su aboneliği hizmetlerini Dijital Türkiye (e-Devlet) üzerine kimlik doğrulamak suretiyle kendi web sayfasına ilk taşıyan belediye olduklarını ifade eden Başkan Ekrem Yüce, “Vatandaşlarımız, teknoloji ve internetin sağladığı olanakları kullanarak, zaman ve mekân kısıtlaması olmadan, hemen hemen tüm abone işlemlerini beyan esaslı, elektronik ortamda, bürokrasiden uzak, 7 gün 24 saat evlerinden veya ofislerinden kolaylıkla yapabilmektedirler. Vatandaşlarımızın sözleşme işlemleri için kuruma gelmesine gerek olmadığı gibi,  SASKİ personelimizin de ilgili adrese imza veya evrak tamamlama için gitmesine gerek kalmıyor. Vatandaşlarımız A’dan Z’ye tüm işlemlerini sanal ortamda yapabilmekte ve sözleşmelerini yine sistem üzerinden indirebilmektedir” dedi.

Kanal Durum Belgesi internet ortamında

Kullanıcı odaklı hizmet sunumu, belediye hizmetlerinin etkinleştirilmesi ve yenilikçi bakış açısıyla çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Başkan Ekrem Yüce, “inşaat yapan vatandaşlarımız da Kanal Durum Belgesi almak istediğinde, yine kuruma gelmeden, web sayfamızdan online başvuru yapabilmekte, düzenlenen kanal durum belgesi ve krokileri e- posta olarak vatandaşlarımıza elektronik ortamda gönderilmektedir. Ayrıca e-itiraz, e-kaçak su ihbarı ve e-arıza seçenekleri ile vatandaşlarımız tüm müracaatlarını kuruma gelmeden elektronik ortamda gerçekleştirebilmektedir” dedi.

450 bin SASKİ abonesine büyük kolaylık

Başkan Yüce, “SASKİ’nin yaklaşık 450 bin abonesine dijital ortamda sunduğu hizmetler ile abonelerimiz vezne ve şubelerimize gelmeden, hızlı ve kolay bir şekilde abone işlemlerinde olduğu gibi, fesih işlemlerini de yine aynı şekilde gerçekleştirebilmektedir. Sözleşme feshinden doğan depozito alacakları, tercihlerine göre PTT şubelerine veya EFT yöntemiyle hesaplarına online gönderiliyor. Yine aynı şekilde vatandaşlarımız su borçlarını e-devlet üzerinden kuruma gelmeden taksitlendirme yapabilmektedir” diye ifade etti.
 

Güncelleme Tarihi: 29 Ağustos 2020, 10:57
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER