banner104

Genç nüfus ile ilgili ilginç bir araştırma

Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press, Türk gençliğinin kültür ve sanat karnesi üzerine inceleme gerçekleştirdi.

Genç nüfus ile ilgili ilginç bir araştırma

GENÇLERİMİZ KÜLTÜR SANATTAN UZAK KALDI

Ajans Press’in Habitat Derneği’nin verilerini derlediği incelemede çarpıcı başlıklar ortaya çıktı. Buna göre gençlerin yüzde 81’i tiyatroya ya da konsere gitmezken yüzde 43’ü sinemaya gitmiyor. Gençler içerisinde kitap satın almayanların oranı ise yüzde 55 oldu.
 
GENÇLER ARASINDA EN UMUTLU OLANLAR ÖĞRENCİLER

Türkiye’nin gençlerinin yaşam memnuniyetleri incelendiğinde kadınların yüzde 10’u, erkeklerin yüzde 14’ü yaşantılarından hiç memnun olmadığını belirtirken, genç nüfus içerisinde gelecekten en umutlu olan kesim yüzde 77 ile öğrenciler oldu. Yüzde 50’lik oranla en umutsuz kesim ise iş arayanlar olarak belirlendi.
 
“Türkiye’de Gençlerin İyi Olma Hali” raporunda erkeklerin yüzde 13’ü, kadınların ise yüzde 15’lik kısmı psikolojik destek alması gereken zamanlar olduğunu söylerken her iki gençten birisinin sigara ve benzeri tütün ürünleri kullandığı belirtildi. Gençlerin siyasete katılımı sadece oy kullanmaktan ibaret gördüğü, sadece yüzde 3,9’unun aktif siyaset içerisinde yer aldığı saptandı.
 
EN ÇOK İŞSİZLİKLE KONUŞULDULAR

Türkiye’de gençlerin en büyük sorunları arasında ilk sırada yer alan işsizlik son yıllarda tırmanışı geçti. Türkiye’nin yüzde 16’sını oluşturan gençler arasındaki işsizlik oranı yüzde 23’ü aştı. Gençlerin medyadaki haber çıkışlarını inceleyen Ajans Press, Türk gençliğinin en çok işsizlikle konuşulduğunu tespit etti; yılbaşından itibaren genç nüfustaki işsizlik konusuyla ilgili yazılı basında 3 bin 451 haber yansıması tespit edildi.

Anahtar Kelimeler:
TürkNüfusAraştırma
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.