‘Teknoloji Bağımlılığı ve Bilinçli Kullanmak’ isimli seminerde konuşan Uzm. Aile Danışmanı Sezer, “Teknoloji bilinenin aksine sosyal birey olmanın önüne geçer. Bilgiyi özümsemeden gör-geç tarzında olan bilgilerle çocuğun düşünme ve problem becerileri gelişmez. Ayrıca teknoloji ile geçirilen zaman çocukları kültürel faaliyetlerden hatta çoğu kez oyun oynamaktan bile yoksun bırakır. Sosyal ilişkilerinin zayıflamasına neden olur” dedi. 

Akyazı Sosyal Gelişim Merkezi’nde gerçekleşen seminerde konuşmacı olarak Uzm. Aile Danışmanı Semiha Özgür Sezer yer aldı. Ailelere ve çocuklara çağın sorunu olan teknoloji bağımlılığı ile önemli bilgiler verilirken teknolojiyi bilinçli kullanmanın yolları anlatıldı.

Teknoloji asosyalliğe iter 
Uzm. Aile Danışmanı Semiha Özgür Sezer, “Bilinenin aksine asosyalliğe iten teknoloji bağımlılığının en önemli ifade ve iletişim aracı olan dilimiz üzerinde olumsuz etkileri vardır. Ayrıca bazı oyunlarda argo sözler kullanmak doğal hatta güzel bir davranış gibi gösterilerek olumsuz örnek teşkil etmektedir. İzlenilen dizi ve çizgi filmlerde rol tanımlamaları yer almaktadır. Bu tanımlamalar ile çocuklar kız ya da erkek olarak nasıl olmaları gerektiğine ilişkin ideal tipleri görmektedirler. Bu da kendi bedeniyle barışık olmama, kendini olduğu gibi kabul etmeme gibi komplekslere neden olmaktadır. Girdikleri yanlış siteler ile cinsiyet ve kişilik gelişimleri olumsuz etkilenmektedir” ifadelerini kullandı. 

Bilgi almanın bir diğer yolu: Kitap 
Sezer,  “Çocuklarınıza bilgiyi almanın diğer bir yolunun kitap olduğunu gösterin ve sevdirin. Yazılı kültür düşünmeyi ve sorgulamayı sağlar. Ancak tek taraflı iletişimin olduğu teknolojilerde bu mümkün olmamaktadır. Bilgiyi özümsemeden gör-geç tarzında olan çocuğun düşünme ve problem becerileri gelişmez. Ayrıca teknoloji ile geçirilen zaman çocuğun kültürel faaliyetlerden hatta çoğu kez oyun oynamaktan yoksun bırakır. Sosyal ilişkilerinin zayıflamasına neden olur” diye belirtti. 

Sınırlarını bilen çocuklar
“İradeli, sorumluluk sahibi ve sınırlarını bilen çocuklar yetiştirmek çok önemlidir. Aileler izlenilecek programlara çocuklarıyla beraber karar vermelidir. Hatta TV seyretmeme günleri belirlenebilir. Zaman dilimleri belirlenerek sınırlamalar getirmeli ve bilgisayar yetişkinlerin takip edebileceği ortak kullanım alanına konulmalıdır. Çocuğun odasına TV ve bilgisayar konulmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, çocuğun davranışını şekillendirirken yetişkin davranışını model aldığı düşünülürse, anne babanın da TV seyretmeye ne kadar zaman ayırdığı önem kazanmaktadır.”