"Hendek’e gittik. Talimatları verdim"
 2016’da 402 Milyonluk Proje Tamamlanacak

2016 yılında tamamlanacak projelerimizin toplam maliyeti 402 milyon 530 bin TL’dir. Yeni yaşam alanları, duble yollar, otopark, spor sahaları, kültür merkezleri, baraj, arıtma tesisleri, asfalt ve dahasıyla Sakarya için üretiyoruz” dedi.

Sakarya Farkı
“Bugün 2014 seçimlerinin üzerinden 2 yıl geçti. Büyükşehir Belediyesinde 7 yılı geride bıraktık. Belediye başkanlığında da 17 yılımı sonlandırdım. 2014 seçimlerinin Türkiye için ayrı bir önemi vardı. 30 büyükşehir tüm il sınırlarını kapsayacak şekilde genişlemiş oldu. Sakarya’da tüm il sınırları büyükşehir sınırlarına dâhil edildi. Bu kapsamda 6 ilçe daha büyükşehir sınırlarımıza alındı. Bu düzenlemeyle yeni açılan hizmet alanları önümüze çıkmış oldu. Yeni katılan ilçeler de 2 yıldır büyükşehir hizmetlerinden yararlanıyor. Başka kurumlarca devam eden hizmetleri de biz üstlendik.”

SASKİ Varsa Sorun Yok
“Vatandaşlarımızın hayatlarını kolaylaştıracak işleri her zaman önceledik. Büyükşehir’e yeni dahil olan 6 ilçemizde de bazı sorunlarla karşılaştık. Ancak şunu ifade edelim: büyükşehir kanunu iyi ki çıktı. Kaynarca, Geyve ve Karasu gibi ilçelerimiz su yönünden sıkıntılı durumdaydılar. Biz hemen çalışmalarımızı başlattık. Kaynarca’da henüz Büyükşehir’e dahil olmadan çalışmalarımızı başlatmıştık. Karasu’da su konusunda ciddi sorunlar vardı. ‘SASKİ varsa sorun yoktur’dan hareketle yola çıktık. Tüm bu ilçelerimizin su sorunlarını kısa süre içerisinde çözdük.”

Çözüme Odaklandık
“Bazı hizmetler güçlü kurumlarca tek elden götürülmek zorunda. Bu işler 80 yıldır İl Özel İdareleri ile götürülüyordu. Ancak alanında ihtisaslaşan kurumlara ihtiyaç olduğu muhakkaktı. SASKİ altyapı ve su konusunu tamamen devraldı. Teknik bilgi ve birikimiyle ihtisaslaşan bir kurum olarak çalışmalarını hayata geçirdi. Su sorunlarını çözmeye odaklanan SASKİ, sorunları bir bir çözüyor. Bu anlamda çok destek aldık. Kredi imkânları da söz konusu oldu.”

SASKİ Dağları Deldi
“6 ilçede arıtma tesisi yoktu. Atıksu arıtma tesisi de yoktu. Atıkların Karadeniz’e ulaşması kabul edilebilecek bir şey değil. Geyve Atıksu Arıtma Tesisimiz tamamlanmak üzere. Karasu da yine aynı şekilde projemiz tamamlanmak üzere. Kocaali için de çalışmalar devam ediyor. Su bizim önceliğimiz. Biz göreve gelir gelmez şehirde şöyle bir eksiklik gördük: Sakarya’ya mutlaka çelik isale hatlarının döşenmesi gerekiyordu. SASKİ dağları deldi. Tüneller açtı. Çelik isale hatlarıyla suyu çelik hatlar vesilesiyle arıtma tesislerimize ulaştırdı. Kanalizasyon konusunda da yine çok ciddi çalışmalarımız oldu, olacak.”

600 Kilometrelik Asfalt


“Büyükşehir olarak grup yolları ve ana caddeler bizim sorumluluğumuzda. Bu yıl nasip olursa 600 kilometre asfalt çalışmamız olacak. Bunun yanında ilçelerimizin standartlarını yükseltecek hizmetler yapıyoruz. Yeni yaşam alanları, SGM’ler, Kültür merkezleri, spor kompleksleri ilçelere kazandırılıyor. 2014 yılında yeni bir yasayla hizmet etmemize rağmen büyük projeler inşa ettik. ‘270 köy yolu ulaşıma kapalı’ diye 2 yıldır bir şey duyulmadı. Karla mücadele konusunda eksiklik hissedilmedi. Bu anlamda Sakarya pratikte kanunun en iyi uygulandığı şehirlerden biridir.”

İlçeler Arasında Ayrım Yok


“Şimdi son yapılan çalışmalara bakalım. Karasu’ya, Geyve’ye, Taraklı’ya bakalım. Sonra Serdivan’ı da inceleyelim. Karasu’da yaptığımız hizmetlerin maliyeti Serdivan’da yaptığımız işleri 2’ye katlar. Serdivanlı oluşum, Büyükşehir dışında zamanımı Serdivan’da geçirmiş olmam böyle bir alışkanlık doğuruyor. ‘Serdivan’a ayrıcalık yapılıyor’ deniyor. Kocaali’de büyük yatırımlarımız var. Pamukova’da da yine aynı şekilde. Güney bölgemizde yaptığımız çalışmalar 100 milyon liraya yaklaşıyor. Bunlar hizmet değil mi? Bunlar bilmeden söylenen şeyler. Serdivanla Söğütlü’yü bir tutmuyoruz elbette. Serdivan ve Adapazarı kendi ayakları üzerinde durabilen ilçelerimiz. Adaletli davranmaya çalışıyoruz. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. Bu konuda rakamlarla konuşmaya hazırız. Hendek’e gittik. Talimatları verdim. Şimdi oraya park yapacağız. Pamukova için seyir terası projemiz var. Oraya da park yapağız. Elimizdeki imkanları en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz.”

Partiyle Sorunum Yok
“Tarz olarak teşkilat başkanlarıyla sorun yaşamayan nadir belediye başkanlarından biriyimdir. Teşkilat seçimlerine asla müdahale etmem. Kim seçilirse seçilsin bu konulara girmem. Son dönemlerde şehirde fitne çıkarmak isteyen, partilileri birbirine düşürmeye çalışanlar var. ‘Fevzi başkanla benim aramda sorun varmış, ben baskı yapıyormuşum.’ Benim kimseyle sorunum yok. Çağırırlarsa Ankara’da görüşümü belirtirim. ‘Listelere şu isimleri koyun’ demem. ‘İyi bir liste yapın’ derim. ‘Yanınızdayım’ derim. Benim ‘şu ismi al, bu ismi al’ diye bir yaklaşımım olamaz. Bunlar belli kesimler tarafından ortaya atılan laflardır. Sözcü gazetesi nasıl Cumhurbaşkanımıza her fırsatta saldırıyor Sakarya’da da bu işi adet edinenler var. Ben sadece partimin güçlü olması için elimden geleni yaparım. Benim için önemli olan AK Parti’dir. Bunlar bizim işimiz değil. Sorun varmış gibi gösteren, fitne çıkarmaya çalışan tüm iddialar yalandır, iftiradır.” 

İmar Hassasiyeti
 “İmar dediğimiz iş her zaman üzerinde işlem yapılabilen bir iş değil. Bu konuda kul hakkı ortaya çıkabilir. İmar meselesini sürekli değiştiremezsiniz. Sıkıntılar ve yeni haklar doğar. Nüfus artıyor. İmarda aslolan iyi düşünüp uzun yıllar değiştirmemektir. İnşaatlaşma devam ediyor. Geldiğimizden beri şehrin planlama konusuna ciddi mesai harcıyoruz. Ama plan yapmak yetmez. Uygulama daha önemlidir. Bu konularda hassas olmamız gerektiğini biliyoruz. Bu şehir dönüşüyor. Sakarya kendine has bir tarz geliştiriyor. Sakarya bu anlamda Türkiye’nin 1’inci şehri olacak. İmar konusunda çok titiz çalışıyoruz. Genel olarak Sakarya’nın gelişimi de gösteriyor ki; imar konusunda ciddi mesafeler aldık. Bu konuda kararlı olmalıyız. Herkes imar konusuna sahip çıkmalı. Bu işler kişilere bağlı olarak gelişemez.”

Çarpık Yapılaşmayla Şehir Kalkınmaz
“Yıllarca orta hasarlı konusunun üzerine gittik. Bu şehirde canı sıkılan deprem ve tarım arazileri konusunu gündeme getiriyor. Bu konuların tamamına beraberce dikkat etmemiz gerekiyor. Azami bir çaba ortaya konuyor. 5 katlı, deprem görmüş, hasar tespiti yapılmayan binalar var. Eğer içerisinde oturan insanlar hassasiyet göstermezse bu işler nasıl çözülecek? Bu konunun istismar edilmemesi gerekiyor. Bildiğiniz gibi evleri orta hasarlı olan vatandaşlar için 500 daire yaptırdık. Sadece 8 kişi bu binalar için başvuruda bulundu. Sizin de biraz hassasiyetiniz olmalı. Çarpık yapılaşmayla şehirler kalkınmaz. Hepimizin daha düzgün, standartları belli yerlerde oturmaya hakkı var.”

İhale
“İhale konusunda çok hassas davranıyorum. Bu konuda da azami bir çaba ortaya koyuyoruz. İhalelerimiz açık ve şeffaf yapılıyor; canlı yayınlanıyor. En küçük bir şey hissetsek müdahale ediyoruz. Arkadaşlarımız da bu konuda sağlamlar. İlçe belediyelerimiz kendi bütçeleri ile geliyor. Herkesin kendine göre tarzı var. Bana sorulursa ben elimden gelen desteği sağlarım. Bunun dışında benim başka bir yorum yapmam doğru değil.”

Uzunçarşı
“Uzunçarşı gibi dönüşüm projelerinde mal sahiplerinin memnuniyeti yoksa, başarılı olmanız söz konusu olmaz. Halka hizmet ediyoruz. Halk bunu istemezse nasıl dönüşüm yapacağız? Halka rağmen nasıl olacak? Bu yüzden Uzunçarşı’da hamdolsun sorun yaşamadık. Süreç devam ediyor. Müteahhitlik meselesine geçen gün de değindim. Vatandaşla müteahhit arasında dönüşüm için daha yakın bir diyalog oluşabiliyor. Belediyelerle bu iş daha kurumsal olmak zorunda. Müteahhitlere de söyledim: ada bazında yerleri belirleyin. Orada vatandaşlarla konuşun. Dönüşüm için çalışmaları başlatın. Biz de her türlü desteği sağlarız.”

Dönüşüm Projeleri
“Kapalı Çarşı özel mülkiyet alanı. Katlı Pazar yeri de aynı şekilde. Buralardaki dönüşüm için mal sahipleri bir irade ortaya koymalı. Ben onların malları üzerinde bir tasarruf yapamam. Onlar diyecekler ki ‘biz dönüşmek istiyoruz. Siz neler yapabilirsiniz?’ Biz böyle bir durum söz konusu olursa elimizden geleni ortaya koyarız. Biz bir yerde bir işe başlayacaksak oradaki bölge esnafıyla istişarelerimizi sürdürüyoruz. Onlardan bağımsız asla adım atmıyoruz. Esnaf memnuniyeti çok önemli. Tolere edilebilecek seviye bellidir. Bunun dışında proje üzerinde geniş bir mutabık olamama durumu varsa adım atmayız. Dörtyol’daki dönüşüm yine gündeme gelir mi? Bu en başta bölge esnafının gündemine gelmeli.”

Orta hasarlı binalar
“Orta hasarlıların içinde oturan insanların hassas olmaları lazım. Bir vatandaşımızın canı benim için çok önemli. Bizim bu konuda yaptığımız çalışmalar ortada. Korucuk’ta güvenli konutlar inşa ediyorum. Kimse bu evlere bakmıyor. Bu konutlarda oturan vatandaşlarımızın ilk başta kendilerinin rahatsızlık duyması gerekiyor. Bu sorunu kökten halletmemiz gerekiyor. Vatandaşımızın canını tehlikeye atmasına izin veremeyiz. Bu konuda herkes üzerine düşeni yapmalı. Bu binalar boşaltılmalı. Suları, elektrikleri, doğalgazları kesildi. Ama nafile. Hala boşaltılmayan evler var maalesef. 

Ada Treni
“Seçimlerden önce Ada Treni’nin yer altına alınması konusunda görüşmelerimiz oldu. Geldiğimiz noktada işin rayında gittiğini söyleyebiliriz. Seçim geçirdik; haliyle bakanlar değişti, bürokratlar değişti. Şimdi programımızda Kalkınma Bakanımızla görüşmemiz var. Projeyle ilgili kaynak aktarımı olacak. Bir ödenek kaleminde çalışma olması gerekliliği ortaya çıktı. Biz milletvekillerimizle sayın bakanımızla görüşeceğiz. 90 milyon lirayı aşan bir proje bu. TCDD hat verirse ADARAY Sapanca’ya da gider. Hat olmadığı taktirde Sapanca’ya ADARAY gidemez. Biz gitmesini arzu ediyoruz. Arifiye’deki hat boş. O yüzden Arifiye’ye gidebiliyor.” 

Alt Geçit Gerekli Mi?
“Alt geçitler ve üst geçitler bizim gibi şehirlerde çok da arzu edilmemesi gereken işlerdir. Bildiğiniz gibi, şehrimizde bir alt geçit var. Burası iyi niyetle yapılmış ancak kimse buradan memnun değil. Ankara’da siz alt geçit yapmadınız diyelim: vatandaş 10 dakikada gideceği yere 2 saatte gider. Biz Sakarya’da bunu neden yapalım? Trafik sıkışıklığı söz konusu değil. Hangi ihtiyaçtan dolayı bunu yapalım? İlerleyen yıllarda belki gündeme gelebilir. Ama şimdi bunlar için şehrin topografyasını bozmaya gerek görmüyoruz. Bizim böyle bir tarzımız yok.”


Otopark Meselesi
“Otopark konusunda çalışmalarımız var. Ben milletimizin huzurunda kamuoyuna yansıyan son gelişmeler için Sayın Valimize teşekkür ediyorum. Şehir merkezindeki okullar özel binalar değil. Sayın Valimize, ‘günün şartlarına uygun okul yapalım, şehir merkezindeki okulları oraya taşıyalım ve mevcut okulları şartlı olarak bize devredin’ dedim. ‘Biz de bu alanları otopark yapalım’ şeklindeki tavrımızı ortaya koyduk. ‘Biz buna varız’ dedik. Proje buradan çıktı. Eğer gerçekleştirilebilirse, günün ihtiyaçlarını karışılabilecek şekilde yeni okullar yapılacak. Mevcut binaların yerine de otoparklar inşa edilecek.”

Belediye Hizmet Binası
“Bizim bir belediye binasına ihtiyacımız var. Ama benim tarzım hizmet önceliklidir. Birimlerimiz dağınık çalışıyor. Bu doğru. Belediye binası iki yıl bekler ama asfalt beklemez. Dediğim gibi önceliğimiz hizmettir.’
 
Sapanca Gölü
“Türkiye’nin en iyi korunan gölü Sapanca Gölüdür. Şunu ifade etmek zorundayım: bir türlü yerelleşme tamamlanamadı. Sapanca Gölü’nün tahsis hakkı Orman ve Su İşleri Bakanlığının. Bu durumda Sapanca Gölü’nü korumak da bakanlığa ait olmalı. Ancak SASKİ olarak gölü biz koruyoruz. En iyi şekilde koruduğumuzu ifade etmeliyim. SASKİ gölü koruma konusunda gerekli tüm işlemleri yapıyor.”

Toplu Taşıma
“Bizim otobüslerimizden vatandaşlarımız memnunlar. Şayet böyle bir şey olmasa ilçelerden talep almazdık. Potansiyel çok önemlidir. Lastik tekerleklerden demiryoluna geçmek sizin potansiyelinizle mümkün olabilir. Yenikent’e Raylı Sistem konusunda potansiyel sorunu var. Bunu görmek zorundayız. Sistemi getirdik diyelim, ikinci bir araçla iç kısımlarda oturanlar duraklara ulaşmak zorunda kalacak. İç kısımlara raylıyı nasıl sokabiliriz?”

Bin Yataklı Hastane
“Bin Yataklı Hastane Projesini milletvekillerimiz takip ediyorlar. Biz yasalar çerçevesinde elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Bana düşen ne varsa ben elimden geleni yapıyorum. Başbakanımız bu projenin sözünü Sakarya’ya verdiler. Milletvekillerimiz birkaç kez Sağlık Bakanımızla görüştüler. İlerleyen süreçte projeyle ilgili gelişmeler yaşanacaktır. Milletvekillerimiz bu konuyu sonuçlandırmak için ciddi bir çaba sarf ediyorlar. 

Kaynak Milletimizdir
“AK Parti hükümeti son 1 yıldır yerel yönetimlerden kesinti yapmadı. 1 yıldır belediye kaynaklarını kesintisiz alıyoruz. Kredi borçlarımızın haricinde hükümetimiz inanılmaz bir destek sağladı bize. Sadece bize değil tüm belediyelere bu imkan sağlandı. Yüzde 40’lık kesinti olmayınca yatırımlarımızı arttırdık. Yerin altına 1 katrilyon lira para harcadık. Erenler’de içmesuyu yatırımı yapıyoruz. İlçemizde 35 milyon lira yer altına para harcayacağız. Yerin altına bu kadar yatırım yapmaktan çekinmiyoruz. Bu hizmetleri kim bilecek? Bunlar zamanında yapılmamış. Ama biz yapacağız. Karasu’da da aynı şekilde bir çalışma yapıyoruz. Bu konuda kararlı bir hizmet anlayışımız var.”

Yeni Projeler
“30 Mart 2014 – Mart 2016 tarihleri arasında Sakarya Büyükşehir Belediyesi ve SASKİ tarafından hayata geçirilen projelerimizin toplam maliyeti 235 milyon liradır. Yine Büyükşehir Belediyesi ve SASKİ olarak 2016 yılı içerisinde tamamlanacak projelerimizin toplam maliyeti 402 milyon 530 bin liradır. 76 milyon liraya baraj inşa ediyoruz. Sapanca Gölü’ne alternatif üretmek zorundayız. 2 yıl önce kuraklık yaşadık. Biz önlem almak zorundayız. Bu çalışmalar ihtiyaçlar dâhilinde hayata geçiriliyor. Bu kaynak nereden geliyor? Samimiyiz. Rastgele iş yapmıyoruz. Uygun yerlere hizmetlerimizi inşa ediyoruz. Hiç de bir sıkıntı yaşamadık. Borç varmış. Borç olmadan bu yatırımları nasıl yapacağız? Elbette borçla yapmak durumundayız. Borcu kime verirler? Güvenilir adama borç verilir. İşimizi düzgün yapıyoruz. Kredi planlamaları dahilinde projeleri hayata geçiriyoruz.”

Uyumlu Bir Ekip
 “Türkiye’de en uyumlu, şartlar içerisinde en becerikli arkadaşlarla çalışıyoruz. SASKİ bugün Türkiye’de bir numara. Çamdağı Barajını kim planladı? Nehir üzerinde HES projesini kim geliştirdi? Hem nitelikli hem kapasiteli hem de düzgün insanlarla çalışıyoruz. Ekip arkadaşlarımızın hangisine yanlış işler yapıyor diyebilirsiniz. Göreve başladığımızda 10 yılda 8 genel sekreter değişmişti. Bu kadar değişimle bu kurum nasıl kurumsallaşsın? 3-5 günlüğüne bir adamla çalışılmaz. Ekibimizden son derece memnunum.” 

Sakaryaspor Ortada Kaldı
“Biz Sakaryaspor’a el koymadık. Sakaryaspor ortada kaldı. Biz de Sakaryaspor’a sahip çıkmak adına sürece el attık. Şehirde bir Selahattin Aydın sendromu oluşturulmaya çalışılıyor. Mayıs’ta kongre var. Gelin alın takımı. Borcu da yok. Bu mesele hakikaten eğer ciddi bir Sakaryaspor sevdası varsa olur. Herkes Sakaryaspor üzerinden istediğini söylüyor. Bu takımı 3-5 tatangadan başka seven yok. Ben belediyenin bütçesinden Sakaryaspor’a para vermiyorum. Böyle bir şey mümkün değil.”

Sakaryaspor Sevgisi
“Hoca getirdik. Şampiyon yapmış adamların yanında çalışmış bir isim. 6 tane şampiyonluk yaşamış bir hoca getirdik. Tutmadı. Ne yapılmak isteniyor? ‘Selahattin Aydın güle güle.’ Tamam da Sakaryaspor sevgisi bu mu? 1 lira para veren var mı kulübe. Elimizden gelen desteği sağlamaya çalışıyoruz. Bizim gücümüz belli. Bu şehir Sakaryaspor’u seviyorsa sahip çıksın. 55 yaşındaki adama küfür ediliyor. Kim çıkacakta bu takıma sahip çıkacak? Şunu söyleyeyim: Sakaryaspor’u iyi günler beklemiyor. Siyasete saldıracak olanlar bile bunu Sakaryaspor üzerinden yapıyor. Bazen olmuyor. Tutmuyor. İşler istediğimiz gibi yürümüyor. Ne yapalım yani?”



Anahtar Kelimeler:
HendekPark
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vatandaş 9 ay önce

hendek ortadan geçen d100 le ikiye bölünmüş bir ilçe fakat bu yol üzerindeki kavşaklardan geçmek için araçların minyatür ebatlarda olması gerek üst geçitlerde biz yaptık oldu mantığıyla yapıldığı için belediye reklam tabelası dışında fazla kullanışlımı halka bir sorun yan yollarda kaza tuzakları aynı zamanda standartlara uygunluğu çıkış noktaları nasıl hiç merak ettinizmi.ilgililerin ilgisine