Hendek Halk Eğitim Merkezi ile Sakarya Üniversitesi Hendek Eğitim Fakültesi’nin ortaklaşa yürüttüğü ve koordinatörlüğünü Yrd. Doç. Dr. Osman TİTREK’in yaptığı AB Grundtvig Öğrenme Ortaklığı projesi, "Kadınların Toplumda Liderlik Becerilerini Arttırma Projesi" kapsamında eğitim gören kadınlar proje kapsamında Almanya’ya gittiler. Almanya’nın Ansbach Üniversitesi’nde liderlik eğitimlerine katılan Sakaryalı eğitimci ve kursiyerler, projenin amacına uygun bir şekilde gerçekleştiğini ifade ettiler.


Almanya’daki hareketlilik faaliyetine, Hendek Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcıları ve kadın öğrencilerin yanı sıra, Almanya ve Romanya’dan projede yer alan yöneticiler, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Faaliyetler projenin Alman ortağı EDITH von Weitzel von Musderbach M. A. organizasyonunda ve Proje Genel Koordinatörü Yrd. Doç. Dr  Osman TİTREK’in yönetiminde gerçekleştirildi. Hendek Halk Eğitim Merkezi yöneticileri, Alman ortak EDITH von Weitzel von Musderbach M. A. 2’ya Hendek Bayraktepe’nin bir resmini hediye ettiler.

Eğitim faaliyetlerinde Ansbach Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ute Ambrosius ve Prof. Dr. Astrid von Blumenthal, Yrd. Doç. Dr. Osman TİTREK, Romanya’dan yönetim bilimci Dr. Alexandru Robert MIHAILA ve Romanya’dan katılan iki bayan öğretmen katılımcılara liderlik ile ilgili akademik dersler verdiler.

Ayrıca Nünberg Kadın Hakları Derneği yöneticileri,  Ansbach’ın kültür müdürü ve bir kasabanın kadın belediye başkanı da liderlik deneyimlerini kadın lider adaylarına aktardılar. Ayrıca kadın lider adayları akşamları sosyal ve kültürel faaliyetlere de katılarak Almanya’nın tarihini ve kültürünü tanıma fırsatı buldular.


Ortaçağ yaşantısının en önemli örneklerinden olan Rothenburg kasabası da Alman rehber eşliğinde gezildi ve kadın katılımcılar ortaçağdaki Almanların yaşamlarını, sosyal, kültürel ve tarihi dinamiklerini anlama olanağı buldular.


Proje koordinatörü Yrd. Doç.Dr. Osman TİTREK, projenin başarılı bir biçimde sürdüğünü ve bundan sonraki çalışma toplantısının Romanya’da gerçekleştirileceğini ve eğitim hareketliliklerinin ana temalarının “Modeller” ve Kadınların Liderliğinin Önündeki Engeller” olarak belirlendiğini ifade etti.