banner97
banner89

Çok anlamlı bir etkinlikle kutlandı

Yeniyüzyıl İlkokulu’nda Dünya Engelliler Günü çok anlamlı bir etkinlikle kutlandı.

Çok anlamlı bir etkinlikle kutlandı

3 Aralık Dünya Engelliler Günü ve bu ayki Değerler Eğitimi konumuz olan ENGELLİLERE SAYGI konusu kapsamında engelli bireyler olsak hangi zorluklarla karşılaşılır, konusunu öğrenciler yaşayarak öğrendiler. 

Engel nedir? Vücudunda her hangi bir organı eksik ya da kullanılamaz olan insanlara engelli, yaşadıkları problemlere de engel demekteyiz.  Engelli insanların yaşadıkları sorunlar sadece kendilerinin değil; ailelerinin, çevrenin, toplumun, kısacası tüm insanların ortak sorunudur. 
Engellilerin normal bir hayat sürmeleri ancak toplumsal duyarlılığın oluşturulmasıyla mümkündür. Ne yazık ki birçok engelli, yaşıtlarına göre birçok konuda geri kalmıştır. Bu açığı kapatmak için engellilerin daha çok çalışması gerekir. Bu anlamda, engelli bireylere acıma duyguları ile yaklaşmak yerine, onlara yardımcı olmalı, onları anlamaya çaba göstermeliyiz. 



Gördüğümüz engellilerle alay etmemeli ve onlara gülmemeliyiz. Bir gün bizim de engelli olabileceğimizi aklımızdan çıkarmadan, onlara yardımcı olmalıyız. Bu nedenle engellilere hizmet veren tüm sivil toplum örgütlerinin güçlendirilmesine önem vermeliyiz.
 Programı Rehber Öğretmeni Merve Dilek Bolatcan ve Sınıf Öğretmeni Metin Sefa hazırlamıştır. Okul Müdürü Mehmet Kılıç programı hazırlayan Öğretmen ve öğrencilere teşekkür etti.


  Engelli Öğrencilerimiz

2-E sınıfı öğrencisi Salih Türedi bizlere ‘Mucizenin İsmi Ol’ adlı şiirini okudu.
2-E öğrencisi Rabia Torunoğlu bizlere duygularını ve isteklerini ifade etti
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.